Hästhållning | Ridning

Internationell Elit

För dig som vill bli professionell ryttare i Sverige eller utomlands.

Internationell Elit är den mest avancerade utbildningen mot att bli professionell ryttare i Sverige eller utomlands. Du som väljer denna utbildning kommer att göra stora delar av ditt andra och tredje gymnasieår i Tyskland på något av de professionella stall som vi samarbetar med. Våra samarbetspartners är också utbildningsstall för den tyska beridarutbildningen, allmänt erkänd som världens bästa utbildning för ryttare. För att få bli utbildningsstall inom det tyska beridarsystemet måste företaget ha minst en högre utbildad Reitmeister för att få ta emot och handleda elever från Beridarprogrammet. På Stall Ramsbrock finns det permanent minst tre Reitmeisters för att säkerställa kvaliteten i utbildningen.

Vår profil, Internationell Elit, är erkänd av det Tyska Ridsportförbundet ( FN ) och för de av våra elever som har genomfört utbildningen med godkänd examen, är det möjligt att hoppa in på år 2 i den tyska beridarutbildningen. På så vis förkortas den tyska utbildningen från tre till två år för våra elever från Internationell Elit. Ett unikt försprång!

En skola med möjligheter

Utbildade elever

Den första eleven från skolan som genomfört detta var Agnes Hammarström-De Boeck som idag är examinerad beridare i Tyskland. Hon tog studentexamen hos oss i Helsingborg VT 2015 och beridarexamen i Tyskland sommaren 2017.

Under läsåret 2020/2021 inriktade sig Linnea från årskurs 3 mot Internationell Elit. Nedan syns Linnea hoppa en av Stall Ramsbrocks fina hästar på Stall Ramsbrocks anläggning i Tyskland som en del av sin utbildning vid Rid- & Djursjukvårdsgymnasiet Helsingborg.

Lämna en intresseanmälan

Fyll i dina uppgifter respektive utbildning som är av intresse så kontaktar vi dig så snart vi kan för att berätta mer.
Tack, din intresseanmälan har skickats till oss. Vi hör av oss inom 48h.
Ojdå! Något gick fel när formuläret skulle skickas.