Skolans nyheter

Våra elever berättar om deras upplevelse hos oss

← Tillbaka

Hör vad våra elever tycker om vår skola

Josefin

"Mina första tillfällen på Evidensia har helt klart varit fantastiska och oförglömliga! Har fått många nya “personalkompisar” på min avdelning som lärt mig massor med kunskap som jag kommer ha med mig hela livet. De tar bra hand om en och visar mycket hur man kan se olika signaler på djuren i olika situationer (genom att titta, känna och lyssna), berättar för en varför man gör så och varför man inte väljer just det alternativet, visar också hur man ska hålla djuret medan dem t.ex ska sticka dem i nacken med en spruta eller hur man klipper klor och rakar."

Linnea

”Jag hann gå i två andra skolor innan jag kom hit, och det var så skönt. Innan hade jag knappt velat vara i skolan. Jag blev bra bemött, fick svar på mina frågor och kände mig trygg. Klassen var lätt och härlig att komma in i och man trivdes med alla lärarna.”

Jennifer

”Jag har gått här i 6 veckor ungefär och jag har lärt mig mer här på Rid- & Djursjukvårdsgymnasiet Helsingborg på 6 veckor än vad jag lärde mig på ett  halvår på förra skolan jag gick på. Jag trivs otroligt bra och rekommenderar starkt denna skolan, inte en chans att byta tillbaka till min gamla skola eller till någon annan skola. Vi har go mat, bra lärare och jag tycker allt är bra med denna skolan !”

Alexandra

”Jag insåg efter ett år att jag hade valt fel gymnasium & min första tanke var Rid- & Djursjukvårdsgymnasiet Helsingborg! En hästbiten skola, perfekt för mig. Det är så himla bra stämning på skolan och mellan alla eleverna & de flesta delar en passion: Hästar!”

Matilda

”Jag ångrar inte en sekund att jag bytade skola och började här. Jag har blivit mer motiverad av skolan och tycker att det är roligt att gå hit. Hade jag tänkt på det från början hade jag börjat här direkt. Rid- & Djursjukvårdsgymnasiet Helsingborg är en av mitt livs bästa val hitintills.”